/* * To change this license header, choose License Headers in Project Properties. * To change this template file, choose Tools | Templates * and open the template in the editor. */ package tictactoecodingame; /** * * @author Théo */ public class Generator { public static int random_tests(Plateau plateau, int nb_tests,Joueur target) { int c = 0; JoueurOrdi player = new JoueurOrdi("player"); JoueurOrdi opponent = new JoueurOrdi("oppo"); AlgoRechercheAleatoire alea = new AlgoRechercheAleatoire( ); player.setAlgoRecherche(alea); opponent.setAlgoRecherche(alea); Joueur currentPlayer = player; int i=((CoupTicTacToe)plateau.getDernierCoup()).getJeton().getJoueur().getIdJoueur(); player.forceId(1-i); opponent.forceId(i); Coup coup; plateau.sauvegardePosition(99); for(i=0; i<nb_tests;i++){ while (!plateau.partieTerminee()) { coup = currentPlayer.joue(plateau); plateau.joueCoup(coup); if (currentPlayer == player) { currentPlayer = opponent; } else { currentPlayer = player; } } Joueur vainqueur = plateau.vainqueur(); if(vainqueur != null){ if ( vainqueur.getIdJoueur() == target.getIdJoueur() ) c++; else if ( vainqueur.getIdJoueur() != target.getIdJoueur() ) c--; } plateau.restaurePosition(99); } return c; } }